# HG changeset patch # User Shinji KONO # Date 1237642343 -32400 # Node ID d3159f03eaff228c97ce27799f27f2fbe1eb4794 # Parent 94c756c93be12ce0555b1a54bf50e0d000d8e93d# Parent d4f9e5692b1b58d32a3691e8a42bf457278b04c4 add txt diff -r 94c756c93be1 -r d3159f03eaff ARC183OS111-39.txt --- /dev/null Thu Jan 01 00:00:00 1970 +0000 +++ b/ARC183OS111-39.txt Sat Mar 21 22:32:23 2009 +0900 @@ -0,0 +1,33 @@ +タイトル : Cell Task Manager Cerium のSPU内データ管理 + +著者名 : 多賀野海人 + 宮國 渡 + 河野 真治 + 小林佑亮 + +所属 : 琉球大学工学部情報工学科 + +概要 : PlayStation 3 では、 + 搭載されている Linux を用いてゲームを開発することができるが、 + GPU の詳細が公開されていないため、 + Frame Buffer 上に描画する必要がある。 + Frame Buffer 上の描画は非常に低速である。 + 本研究では Cell 用の Task Manager を実装し、 + Frame Buffer 上で高速な 3D Graphics Renderer を開発する。 + +Title : Data management in SPU on Cell Task Manager Cerium + +Author : Kaito TAGANO + Wataru MIYAGUNI + Shinji KONO + Yusuke KOBAYASHI + +Belong : Infomation Engineering, University of the Ryukyus + +Abstract : In PS3, the game can be developed by using installed Linux. + However, because details of GPU are unpublished, + it is necessary to draw on Frame Buffer. + Drawing on Frame Buffer is very low-speed. + In this research, we implement Task Manager for Cell and + develop 3D Graphics Renderer high-speed on Frame Buffer. +