Mercurial > hg > Papers > 2011 > yutaka-sigos
view paper/ARC195OS117-32.txt @ 12:e6a78ee8fb13
fix
author | Yutaka_Kinjyo |
---|---|
date | Tue, 12 Apr 2011 17:13:21 +0900 |
parents | 6e65cf74c569 |
children |
line wrap: on
line source
タイトル : ゲームフレームワーク Cerium TaskManager の改良 improvement of Game Framework Cerium TaskManager 著者名 : 金城 裕 河野 真治 多賀野 海人 小林 佑亮 Yutaka Kinjyo Shinji Kono Kaito Tagano Yusuke Kobayashi 所属 : 琉球大学 University of Ryukyus 概要 ゲームフレームワーク Cerium TaskManager を開発した。 プログラムは、PPE から Mail 機能を用いて各 SPE に処理が割り振られ並列実行される。 しかし、 PPE からの Mail 応 答が遅い場合、 SPE の待ち時間が発生し、処理性能が低下する。 また、 SPE への データ転送を頻繁に行うと転送のオーバーヘッドがかかる。これらを改良するために、 Mail のタイミングの変更、SPE 内のキャッシュの実装を行った。その結果、例題を 用いた計測では、約 7 倍の処理速度向上を確認した。 We have developed Cerium of Game Framework. Program is alloted processing to each SPE using Mail function from PPE, and It's excuted in parallel. But when Mail reply from PPE is late, the waiting time of SPE occurs, and the treatment performance fails. In addition, When PPE is frequency execute data transfer to SPE, overhead for a data transfer can't be being ignored any more. To improve these, We implemented timing change in the Mail and Cash in the SPE. As a result, We confirmed the about 7 times of processing speed improvement in measurement using an example program.