# HG changeset patch # User Yutaka_Kinjyo # Date 1300270154 -32400 # Node ID 6e65cf74c56988aa76f1ef7db0838a04eb6192dc # Parent e50bb54c9349edd31adb3dae7e74faa3c270e3fc fix diff -r e50bb54c9349 -r 6e65cf74c569 paper/ARC195OS117-32.tex --- a/paper/ARC195OS117-32.tex Wed Mar 16 18:44:22 2011 +0900 +++ b/paper/ARC195OS117-32.tex Wed Mar 16 19:09:14 2011 +0900 @@ -46,7 +46,7 @@ \etitle{improvement of Game Framework Cerium TaskManager} % 所属ラベルの定義 -\affilabel{RU}{琉球大学\\Ryukyu University} +\affilabel{RU}{琉球大学\\University of Ryukyus} % 和文著者名 \author{金城 裕\affiref{RU}\and diff -r e50bb54c9349 -r 6e65cf74c569 paper/ARC195OS117-32.txt --- /dev/null Thu Jan 01 00:00:00 1970 +0000 +++ b/paper/ARC195OS117-32.txt Wed Mar 16 19:09:14 2011 +0900 @@ -0,0 +1,30 @@ +タイトル : ゲームフレームワーク Cerium TaskManager の改良 + improvement of Game Framework Cerium TaskManager + +著者名 : 金城 裕 + 河野 真治 + 多賀野 海人 + 小林 佑亮 + + Yutaka Kinjyo + Shinji Kono + Kaito Tagano + Yusuke Kobayashi + + +所属 : 琉球大学 + University of Ryukyus + +概要 + +ゲームフレームワーク Cerium TaskManager を開発した。 +プログラムは、PPE から Mail 機能を用いて各 SPE に処理が割り振られ並列実行される。 +しかし、 PPE からの Mail 応 答が遅い場合、 SPE の待ち時間が発生し、処理性能が低下する。 +また、 SPE への データ転送を頻繁に行うと転送のオーバーヘッドがかかる。これらを改良するために、 +Mail のタイミングの変更、SPE 内のキャッシュの実装を行った。その結果、例題を 用いた計測では、約 7 倍の処理速度向上を確認した。 + +We have developed Cerium of Game Framework. Program is alloted processing to each SPE using Mail function from PPE, and It's excuted in parallel. +But when Mail reply from PPE is late, the waiting time of SPE occurs, and the treatment performance fails. +In addition, When PPE is frequency execute data transfer to SPE, overhead for a data transfer can't be being ignored any more. +To improve these, We implemented timing change in the Mail and Cash in the SPE. +As a result, We confirmed the about 7 times of processing speed improvement in measurement using an example program.